Binnen ons team focussen we ons op de 5 pijlers van E-commerce: Techniek, Design, Marketing, Content en Strategie. Het zelf opzetten van een team om aan deze 5 pijlers te kunnen werken is tijdrovend en bovendien een kostbare operatie die risico’s kent. Laat ons daar bij helpen!
Het team werkt met de Agile projectmanagement methode Scrum en samen met een eigen projectmanager wordt alles in goede banen geleid. Onze focus is betrokkenheid en groei samen met je interne organisatie. Met tweewekelijkse vergaderingen worden er aan de hand van de resultaten uit de Performance Dashboard doelen bepaald die de volgende stap zetten naar nóg meer groei.
Boek vandaag nog een kennismakingsgesprek
Onze back- en front-end ontwikkelaars werken samen om jouw Magento 2 webshop veilig, snel en vooral betrouwbaar te laten werken. Ze werken nauw samen met het team om de strategie en marketing doelen te verwezenlijken in de webshop. Zo zijn ze aan de lopende band bezig om jouw webshop beter te laten presteren en kijken ook hoe zijn de webshop zo goed mogelijk kunnen laten presteren op basis van de Core Web Vitals. Daarnaast worden er ook integraties gemaakt met PIM-systemen of werken ze mee aan de optimalisaties van de orderverwerking richting de back-office.
Een aantrekkelijke webshop haalt sneller een klant over tot een aankoop. Met de kennis van de laatste trends en ontwikkelingen weet onze designer precies wat er nodig is om de bezoeker te overtuigen. Het doel van de designer is om te onderzoeken én te analyseren welke ontworpen aanpassingen het meest effect hebben gehad op de KPI’s. Door middel van A/B testen krijgen wij een goed beeld wat wél of niet werkt. Samen met het team zorgen wij dat de webshop er tip-top uitziet!
Onze online marketeers zoeken naar de efficiëntste manier om de webshop meer omzet kan behalen. Na uitgebreid onderzoek weten wij hoe we de huidige kanalen kunnen optimaliseren en waar nodig uit te breiden. Hierin kijken wij bijvoorbeeld naar: SEO, SEA, E-mail, Social Media en Marketplaces. Ook kunnen wij helpen bij het opzetten van Google Analytics 4. Elke twee weken richting we onze blik op de uitgevoerde werkzaamheden en analyseren we de resultaten in het Performance Dashboard. Want meten is weten! Met de kennis van de laatste ontwikkelingen zorgen wij dat onze klanten voor lopen op de concurrentie.
Met een verse blik kijken wij naar de kansen en bedreigingen van onze klanten en komen met doordachte adviezen om hier op in te spelen. Het doel van onze strateeg is het benutten van trends en ontwikkelingen die écht een verschil kunnen maken. Bijvoorbeeld bijverkopen met hogere marge of het aanboren van een nieuwe afzetmarkt binnen Europa. Samen met het High Performance E-commerce team werken wij aan de toekomst van onze klanten.
Misschien is content wel hét onderwerp van de afgelopen jaren. Google geeft steeds meer voorkeur aan webshops die zich richten op de klant, in plaats van op de zoekmachine. Zet naast goede categorie- en productomschrijvingen, bijvoorbeeld ook 360 graden fotografie of uitgebreide specificaties in om bezoekers maximaal te informeren. Informeer de klant over mogelijke vragen die op komen tijdens het bestellen, zoals “Wat is het verschil tussen merk A of B”. Op deze manier willen wij hét verschil maken voor de webshop van onze klant.
Kom in gesprek en ontdek de kansen voor jouw webwinkel
© 2023 MDL Online B. V. | Privacy statement