MDL Online

Je eigen e-commerce afdeling

Binnen het High Performance E-commerce programma focussen we op de 5 pijlers van E-commerce: Techniek, Design, Marketing, Content en Strategie. Het zelf opzetten van een team om aan deze 5 pijlers te kunnen werken is tijdrovend en bovendien een kostbare operatie die risico’s kent.

Onze werkwijze

Gestructureerd en gefocust werken aan groei

Het team werkt met de Agile projectmanagement methode Scrum en samen met een eigen projectmanager wordt alles in goede banen geleid. Onze focus is betrokkenheid en groei samen met je interne organisatie. Met tweewekelijkse vergaderingen worden er aan de hand van de resultaten uit de Performance Dashboard doelen bepaald die de volgende stap zetten naar nóg meer groei.

Startgesprek
Boostsessies t.b.v. efficiente en groei
Tweewekelijkse teamvergaderingen
Specialistische zoom-in sessies
Performance Dashboard
Innovatie en marktverkenning

Bent u geïnteresseerd in onze diensten?

Boek gratis een kennismakingsgesprek

Strategie

Met een verse blik kijken wij naar de kansen en bedreigingen van onze klanten en komen met doordachte adviezen om hier op in te spelen. Het doel van onze strateeg is het benutten van trends en ontwikkelingen die écht een verschil kunnen maken. Bijvoorbeeld bijverkopen met hogere marge of het aanboren van een nieuwe afzetmarkt binnen Europa. Samen met het High Performance E-commerce team werken wij aan de toekomst van onze klanten.

E-commerce marketing

Onze online marketeers zoeken naar de efficiëntste manier om de webshop meer omzet kan behalen. Na uitgebreid onderzoek weten wij hoe we de huidige kanalen kunnen optimaliseren en waar nodig uit te breiden. Hierin kijken wij bijvoorbeeld naar: SEO, SEA, E-mail, Social Media en Marketplaces. Elke twee weken richting we onze blik op de uitgevoerde werkzaamheden en analyseren we de resultaten in het Performance Dashboard. Want meten is weten! Met de kennis van de laatste ontwikkelingen zorgen wij dat onze klanten voor lopen op de concurrentie.

Content

Misschien is content wel hét onderwerp van de afgelopen jaren. Google geeft steeds meer voorkeur aan webshops die zich richten op de klant, in plaats van op de zoekmachine. Zet naast goede categorie- en productomschrijvingen, bijvoorbeeld ook 360 graden fotografie of uitgebreide specificaties in om bezoekers maximaal te informeren. Informeer de klant over mogelijke vragen die op komen tijdens het bestellen, zoals “Wat is het verschil tussen merk A of B”. Op deze manier willen wij hét verschil maken voor de webshop van onze klant.

UX/Design

Een aantrekkelijke webshop haalt sneller een klant over tot een aankoop. Met de kennis van de laatste trends en ontwikkelingen weet onze designer precies wat er nodig is om de bezoeker te overtuigen. Het doel van de designer is om te onderzoeken én te analyseren welke ontworpen aanpassingen het meest effect hebben gehad op de KPI’s. Door middel van A/B testen krijgen wij een goed beeld wat wél of niet werkt. Samen met het team zorgen wij dat de webshop er tip-top uitziet!

Techniek

Onze back- en front-end ontwikkelaars werken samen om de site veilig, snel en vooral betrouwbaar te laten werken. Ze werken nou samen met het team om de strategie en marketing doelen te verwezenlijken in de webshop. Zo zijn ze aan de lopende band bezig om jouw webshop beter te laten presteren. Daarnaast worden er ook integraties gemaakt met PIM-systemen of werken ze mee aan de optimalisaties van de orderverwerking richting de back-office.

Jouw eigen E-commerce afdeling
Volg de laatste e-commerce trends
Continue doorgroeien met je bedrijf!
Verveelvoudig je winst

Voeg nu een ervaren e-commerce team toe aan je organisatie

Kom in gesprek en ontdek de kansen voor jouw webwinkel

Weten welke mogelijkheden er voor jouw organisatie liggen?

0229 711 370[email protected]Achterom 102, 1621KW Hoorn
Volg ons op

© 2022 MDL Online B. V. | Privacy statement